Je spánek ztráta času?

března 26, 2018


Za celý náš život prospíme jednu třetinu života. Tak to prostě je. Je to ale opravdu taková ztráta času, jak si všichni myslíme?


Všichni jsme v dnešní době poněkud zaneprázdnění. Buď máme práce hodně a nestíháme nebo máme práce málo, tak si nějakou aktivitu přidáme. Dneska už si nemusíme horko těžko vymýšlet nějakou aktivitu, vlastně jen stačí sáhnout do kapsy u kalhot a vytáhnout svůj chytrý smartphone, na kterém najdeme prakticky všechno, co si jen budeme přát. Prostě a jednoduše, po tak náročném dni bychom si nejraději nějak odpočinuli. A spánek je pro takovou situaci prostě ideální. 

Napadlo mě ještě pár důvodů, k čemu všemu vlastně spánek využíváme a k čemu vlastně může být dobrý:

Při nemocích
Náchylnost k onemocnění je u každého z nás odlišná. Když je nám špatně, jsme nemocní, spánek nám dodává jaký-si dar uvolnění. Podle mě se vlastně jen díky spánku dokážeme pořádně uzdravit. Však mi řekněte, kdo by se chtěl potýkat s nemocí dvacet čtyři hodin denně bez přestávky?

Když máme prostě jen špatný den
Všichni máme občas „špatný den“. S někým se pohádáme, práce se nedaří, máme pocit, že jsme jako roboti. Každý den to samé, stále dokola. Holt, každý den není posvícení. Tak, když si večer zalezeme do postele a uvědomíme si, že nám tenhle „špatný den“ končí, můžeme ještě lépe začít zítra den nový.

Když se na něco těšíme
Určitě se všichni na něco těšíme. Někdo na koncert nebo divadelní představení příští týden, někdo na víkend, na dovolenou, já se třeba vždycky těším na konec týdne. A to hlavně kvůli tomu, že můžu odjet z intru. Tím chci říct, že spánek jako takový nám dává skvělou příležitost, jak se rychleji přiblížit akcím nebo událostem na které se těšíme. Nevím jak vám, ale mně těch osm hodin vždycky hrozně rychle uteče.

Je tedy spánek opravdu taková ztráta času?

Na závěr bych se chtěla ohradit. Spánek podle mě rozhodně není ztráta času. Bez něj bychom tu určitě pochodovali jako těla bez duše. Navíc, kdybychom vůbec nespali, jistě, získali bychom určitě hromadu času navíc, ale, kde bychom si potom odpočinuli? U mobilů? U knížek? U učení? Ne. Jsem ráda, že si můžu lehnout a všechno z hlavy na těch pár hodin vypustit.

A proč mě to vlastně vůbec napadlo? Už nějakou dobu mi kamarádka vtlouká do hlavy, že spánek je neuvěřitelná ztráta času, já zastávám ten názor, že není.

Co myslíte vy?


Mohlo by se ti líbit

0 komentářů

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři