Co s sebou na intr?

srpna 28, 2019


Když jsem před dvěma lety měla poprvé odjet na intr, popadla mě obrovská panika. Nejen, že jsem musela nastoupit do nové školy, ale musela jsem, ještě ke všemu, odjet na první týden na intr. Opravdové nervy proto přišly hlavně tehdy, kdy jsem si měla začít balit věci. Nějak jsem si nebyla schopná v tu chvíli absolutně představit, co budu na intru potřebovat. Nakonec mi hodně pomohlo, když jsem si představila celý jeden svůj školní den, co tak běžně využívám a co je tedy pro mě úplně nejnutnější? A tak jsem se rozhodla sepsat svůj vlastní seznam věcí, které na intru běžně používám. Třeba to někomu pomůže v rozmýšlení, co si s sebou sbalit úplně poprvé. A mně to alespoň pomůže při balení pro letošní rok.


  • HYGIENA

kartáček, pasta, ručník + osuška, mýdlo, sprcháč, šampon, hřeben, toaletní papír* (pro děvčata: dámské potřeby, fén, kosmetika, odličovací tamponky + odličovací voda)

  • OBLEČENÍ

-> co se oblečení týče, to si musí každý rozmyslet sám. Mně se osvědčilo navézt si hned první týden několik kusů oblečení jak do školy, tak na intr a na hodiny tance. Nemusím pak nic moc navážet v průběhu roku. Vždy jen odvážím na vyprání a přivážím místo toho něco čistého.

oblečení do školy a na intr, pyžamo, oblečení na zájmové činnosti/pro mě na tanec, boty a přezůvky (do školy i na intr)

  • UČEBNICE, SEŠITY (POMŮCKY DO ŠKOLY)

-> v podstatě vše, co potřebujete ke studiu (já si osobně školu domů na víkendy snažím netahat vůbec, takže nechávám všechno na intru)

sešity, učebnice, věci na psaní, tužky + ořezávátko, kalkulačka, rýsovací potřeby, batoh...

  • ELEKTRONIKA

-> důležitá součást každého běžného člověka... je to až trochu smutné, ale je to realita. Málokdo se v dnešním světě obejde týden bez telefonu, proto nezapomínejte na nabíječku. Já jí dlouhou dobu tahala vždy s sebou tam a zpět, než jsem se v únoru natolik unavila, že jsem jí na intru nechávala úplně. Zatím se mi to osvědčilo úplně nejvíce.

nabíječka na mobil, popř. notebook...

  • NÁDOBÍ

-> jedna z důležitých věcí, bez kterých teď na intru nedám ani ránu je obyčejný kastrol s příborem. Školní jídelna se totiž velmi rychle přejí a pak vám nezbude nic jiného, než si začít vařit sami... to byl aspoň můj případ...

kastrolek + poklička***, příbor, miska, prkýnko, hrnek, ostrý nůž


  • JÍDLO (ČAJE, KONZERVY...)

-> osvědčily se mi hlavně čaje a zakonzervované trvanlivé jídlo, které můžu uchovávat na pokoji a nemusím ho tedy dávat do ledničky, ze které ústavně něco mizí (jde převážně o nedostatkové zboží jako: máslo, mléko, sýr, šunka a narozeninový dort**)

čaje, konzervy nebo trvanlivé jídlo např.: paštiky, ryby v konzervě (tuňák), rýžové chlebíčky nebo třeba suchary, láhev na pití, papírové sáčky na svačinu/krabička

  • NA RELAX

-> po škole si určitě každý chceme alespoň na chvíli odpočinout. A je škoda brát hned do ruky telefon, nebo si zapnout notebook. Já osobně sahám po knížce nebo časopisu. Sama se ale potýkám s tím, že často sahám po mobilu. Ono je to sice takové nejdostupnější řešení, ale mně to čím dál míň vyhovuje, tak se s tím snažím něco dělat. Hodně se mi například osvědčilo poslouchat na mobilu jen rozhovory nebo podcasty. Mobil položím na stůl a já si jen lehnu a poslouchám.

kniha x časopis, výtvarná činnost, poslouchání rozhovorů/podcastů...


  • PENÍZE + PRŮKAZKY

-> v neposlední řadě jsou pak nejen peníze. Berte to tak, že cokoliv budete v týdnu potřebovat, můžete svým způsobem dokoupit nebo přetrpět. Ostatně, dokud máme co jíst a pít a do čeho se obléct, tak se dá vždycky všechno vyřešit!

peníze, občanka, Isic, městská karta


---
*ten bych úplně neopomíjela, protože ne každý intr je vybavený toaleťáky - ten můj například není... i když za něj rok co rok bojujeme... my se jen tak nevzdáme! 

**pokud je možnost, raději ho snězte, protože pokud jste na intru, kde panuje divný mrav jíst cizí jídlo, pravděpodobně do rána nezůstane nedotčen

***několikrát jsem narazila na fakt, že tu pokličku potřebuju... asi bych se jí úplně nevyhýbala, pokud máte možnost vzít si jí,  určitě berte!




Jezdíte také na intr nebo chodíte do školy v místě, kde bydlíte? Chtěli byste intr vyzkoušet nebo vás vůbec neláká?

---

Mohlo by se ti líbit

6 komentářů

  1. Hoci som počas vysokej nebola na internáte, ale na byte s kamoškami, tento článok by sa mi pri balení a chystaní iba hodil, lebo som bola vo veľkom strese z toho, aby som na niečo podstatné nezabudla :D
    SIMPLY BERENICA | Facebook Page | READ ABOUT "DOCUMENTARIES TO WATCH"

    OdpovědětVymazat
  2. Naštěstí jsem nemusela různé intry a koleje řešit, protože jsem bydlela ve vesnici, která byla od města s mou školu pul hodky cesty autobusem, takže dojíždění mě zas tak nezabijelo. Musím ale říct, že objivuji ty, kteří na intr v 15 jdou. Pro mě by to byl docela nezvyk být týden v cizím prostředí a na víkend vždy doma(pokud nejezdí domu jen někdy za měsíc) Ono ta domácí pohoda a vše je prostě něco jiného a je to veliký rozdíl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím, změna je to v 15 docela velká, ale dá se to zvládnout. V podstatě není jiná možnost, takže se s tím dřív nebo později každý stejně srovná. :)

      Vymazat
  3. Je to už hoooodne dávno co jsem byla na intru takže první pocity si už nepamatuji, ale ty ostatní ano a intr byl mooc fain. Teď však čeká stejná zkušenost dceru a tak se ujišťuji ze jsem ji poradila se vším co by sebou mohla mít. A tento seznam je super, trefila jsem se téměř do všeho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, děkuji za milý komentář! I když už do té doby nějaký ten čas uběhl, doufám, že je dcera na intru spokojená a první rok na nové škole zvládla levou zadní. Přeji Vám i jí krásné letní dny. :)

      Vymazat

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři