Jak bojuji se stresem?

ledna 14, 2018


Všichni určitě známe ty chvíle, kdy je nám úplně na nic. Kdy by se ostatní kolem nás mohli stavět na hlavy a nás to přeci nerozesměje. Chvíle, kdy čas utíká buď moc rychle nebo naopak příliš pomalu. Jsme smutní nebo naštvaní na okolí i na sebe. Stres, nervozita i smutek nás zkrátka ovládá úplně na každém kroku...


Jako čerstvá prvačka na střední škole se s takovými situacemi vyrovnávám každý týden. Nestydím se za to. Sama o sobě vím, že jsem ráda zalezlá mimo okolní civilizaci, že mám ráda pohodlí domova a i přes to, že mi komunikace s lidmi, s mými vrstevníky, s přáteli dělá vždycky moc dobře, kdybych z domova nikam nemusela, nešla bych. Mám ráda svůj klid.

To je ovšem na intru občas trochu problém. A i přes to, že mám opravdu skvělé spolubydlící, abychom se všechny dokázaly v jeden čas soustředit na jednu věc - na učení - je prostě nemožné. Mně stačí, aby si jedna z nás jen šeptala danou látku a hned mi tříští hlava. Proto si pak látku, kterou bych normálně měla nastudovanou do půl hodiny, učím hodiny dvě. Tím se samozřejmě i natáhne doba mé vlastní večerky, tím pádem spím mnohem kratší dobu, než na jakou jsem vždycky byla zvyklá a ke konci týdnu už jen trpím spánkovým deficitem, který dospávám přes víkend.

Prostě já a stres jsme teď opravdu velcí kamarádi, i když mi to zrovna dvakrát velkou radost nedělá. A tak se to snažím změnit. Odjezdy z domova jsou pro mě nejtěžší částí z celého týdne a vzhledem k tomu, že je zrovna neděle a já mám nervy úplně nadranc, přemýšlím nad věcmi, které mě v tyto chvíle vždy uklidní:

1. Dám si teplou koupel nebo se osprchuji

Když jsem nervózní a nervy mi pracují na plné obrátky, hledám jakoukoliv věc, která mě nějakým způsobem uvolní. Sprcha nebo koupel jsou skvělými kandidáty. Všechny negativní myšlenky se mi tu vždy doslova rozpustí ve vodě. Z koupelny pak odcházím s čistou hlavou.

2. Jdu na procházku
Čerstvý vzduch. To je přesně jedna z věcí, kterou nutně potřebuji k běžnému fungování. Většinou chodím s taťkou a psem. Vždycky si spolu povídáme o věcech, na které není běžně čas nebo nálada. 

3. Dělám jakoukoli činnost
Je úplně jedno, na co zrovna myslím. Když jdu uklízet nebo si třeba jen tak čmárat, soustředím se a přemýšlím nad konkrétní činností. Všechno negativní jde pryč.

4. Soustřeďuji své myšlenky na něco pozitivního
Ne vždy mě tahle alternativa napadne, což je škoda. Přitom mi hodně pomáhá. Intr není úplně  ideální místo, kde se můžu učit, ale když je čas a nálada, společně s mou spolubydlící si dokážeme udělat každou chvíli strávenou v tomto prostředí mnohem zábavnější. Společně si tam zabydlujeme společný pokoj. Kdyby nebylo jí, nikdy bych do toho nešla.

5. Žiji přítomností
Ať už se děje cokoliv, je pro mě důležité žít přítomným okamžikem. Je úplně jedno, co se stane za týden, zítra nebo za půl hodiny. Když budu prožívat dny takové, jaké jsou teď, není pak vůbec žádný důvod myslet na to co bylo nebo bude.

Nakonec, vše co se má stát se stane. Nemá cenu se tím nějak zbytečně zaobírat a už vůbec ne stresovat. Snad si to budu konečně pamatovat. :) 

Mohlo by se ti líbit

0 komentářů

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři