Nový školní rok se pomalu blíží, musíme se ho opravdu tak bát?

srpna 15, 2018



Prázdniny se nám studujícím překlenuly už do poslední čtvrtiny. Je šílené, jak rychle to utíká, ale čas nezastavíme ani kdybychom chtěli sebevíc. Ten další školní rok začne, ať se nám to líbí nebo ne.



Vzpomínám si na čerstvý začátek prázdnin. Všichni kolem mě si navzájem přáli, ať si každý prázdniny užije, jak nejvíc to jde, než začne ten otravný školní rok znovu. Zaregistrovala jsem to jak na veřejnosti, tak na sociálních sítích a v neposlední řadě i na blozích. Souhlasím, že prázdniny jsou o odpočinku (pokud je nevyužíváte k naplnění vlastní kasičky nějakou brigádou). Můžeme se během nich pustit do věcí, které bychom normálně nestihli, ale to přeci neznamená, že musí být kvůli tomu školní rok takový strašák?

Sama se už teď, stále ještě v průběhu prázdnin, začínám potýkat s mírnou nervozitou ohledně školního roku. Opět budu muset plnit úkoly, které nebudu stíhat, budu se muset učit na otravné testy a zkoušení, budu opět unaveně odpočítávat dny do nejbližšího volna, kdy si budu moct dát alespoň jeden den konečně voraz od všech mých povinností. Zní to děsně, ale tak děsné to ve skutečnosti být nemusí.

Každý den totiž není strašák a ani být nemusí. Stačí si ho jen něčím zpříjemnit. Vždycky se najde něco, co nám během konkrétního dne vykouzlí úsměv na tváři, něco, co nás potěší nebo pobaví. Došlo mi, že nezáleží na tom, jestli jsou prázdniny nebo ne. Jestli se celý den točím uprostřed chaosu nebo ho jen pozoruji z dálky, každý den může být stejně hezký a příjemný, jako ty prázdninové a to i přes to, že musíme ráno brzy vstávat a plnit určité povinnosti. Když si z každého dne vezmeme kousek, který si uděláme příjemnější ať už dobrou knížkou, seriálem, nebo nějakou kreativní činností, bude nám hned hned o poznání lépe už jen z pocitu, že jsme na ten zákeřný den plný neštěstí vyzráli.

Tímto se vyzývám, abych se přestala stresovat a začala pro sebe něco dělat. Vždycky, když se den bude zdát nejhorší ze všech, udělám si ho krásnější. Nic kolem nás nebude rozhodovat nad tím, jak se máme cítit. Odteď si to rozhodujeme sami!


Na závěr jsem ještě došla k myšlence: 
Žijme ten život v přítomném okamžiku a užívejme si ho každý den, je příliš krátký na to, abychom se museli trápit. 


Jak to máte vy? Máte z nového školního roku strach? Co vám zaručeně zlepší den?

Mohlo by se ti líbit

10 komentářů

  1. Já z nového školního roku otrávená nejsem, jdu konečně do mého vysněného zaměření, takže by mě to mělo i bavit. Jen to vstávání nedávám, hah :D Ale je pravda, že si školní den vždycky zpříjemním třeba hezkými doplňky(sešit, penál apod.), vezmu si hezké oblečení a třeba si udělám i dobrý oběd a kafe s sebou. Hezký článek k zamyšlení :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem byla menší, těšila jsem se do školy hlavně kvůli novým doplňkům. :D

      Vymazat
  2. Já jsem se většinou ke konci srpna do školy i těšila na nový rozvrh a tak, nadšení mě většinou opustilo hned po prvním týdnu. :D Hlavně jsem nezapadala do kolektivů, neměli mě tam rádi, tak jsem se nemohla těšit ani moc na kamarády. Teď už jsem na vysoké a prázdniny mám až do půlky října, ale tentokrát se těším hodně. Studuji svůj vysněný obor a tak se na každou přednášku těším. Hlavně tam člověk nesedí pět dní v týdnu od osmi do čtyř, nemusí vstávat nutně na osmou a není zkoušen (dokud nepřijde to hrozné zkouškové :D). Většinou si zpříjemním dnem dobrým jídlem nebo seriálem. :)

    L E N K A

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysoká právě tímhle musí byt skvělá (kromě zkouškového :D). Já jsem do kolektivu taky nikdy nezapadala a právě proto jsem se do školy taky nikdy netěšila, ale co jsem na střední, je to všechno mnohem jednodušší, než na základce. :)

      Vymazat
  3. Taky jsem to tak měla a poslední týden prázdnin byl vždycky krizový. To se mi do té školy nechtělo už vůbec. Každopádně teď už to nemusím řešit, protože práce mám pořád, takže teď už je to víc v pohodě. I když je pravda, že když končí dovolená, tak je to něco trochu podobného :D
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  4. Já tedy mám pouze obavy z maturit a příprav plesu apod. To už chci mít za sebou:D Ale také si myslím, že by člověk neměl až tak stresovat. Jen je škoda, kolik času nám ubyde oproti prázdninám, plus ti, kteří mají na práci i jiné věci. Ale vždy si jde ten den nějak zpříjemnit:)

    OdpovědětVymazat
  5. Poslední čtvrtina zní dost děsivě, strašně rychle to uteklo :D celou dobu jsem si říkala, že si jen odpočinu a voilá, zbývá posledních 14 dní :D něčím si to zpříjemnit je určitě skvělý nápad, u mě to bude pravděpodobně ohromný kelímek milkshaku každé ráno :D
    PS: miluju design blogu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :D Teď už jen jeden den. Docela mě chytá panika! Nechci každé ráno zase vstávat brzy a odcházet ze školy o půl páté! :D Asi už bych si měla začít dělat seznam věcí, které mi zaručeně zlepší den, jinak to nepřežiju. :D

      Vymazat

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři