Jak začít s akvarelovými barvami?

června 29, 2018


Taky vás zajímá akvarel? Chtěli byste si tuhle techniku vyzkoušet, ale nevíte jak na to?


Mě osobně akvarel vždycky neuvěřitelně zajímal. Bavilo mě pozorovat, jak jím někdo maluje a jaký výsledek z toho vznikne. Bylo to pro mě svým způsobem takové ,,kouzelné" malování. Člověk přiložil štětec na papír a barva se rozlila po celém obrázku. Taky jsem to chtěla umět.

Když se mi ale akvarel konečně dostal do ruky, nevěděla jsem co s ním. Netušila jsem, jak vlastně začít. Měla jsem jaksi totální výmaz všeho, co jsem už viděla. Když už jsem něco vyzkoušela, došla jsem jen k vzájemnému prolínání barev. Jak akvarel použít jinak, to mě v tu chvíli nenapadalo. Zůstala jsem u toho prolínání barev protože... to bylo vždycky to, co se mi na tom přeci nejvíc líbilo!

Později naštěstí došlo ke zlomu. Došlo mi, že akvarel není jen o vpíjení barev. Těch způsobů použití je hromada. Pomohla mně s tím až videa na youtube. Takže pokud jste náhodou ve stejné fázi, ve které jsem byla ještě nedávno já, podívejte se na ně, určitě vám to pomůže.

První video je tak obecně o používání akvarelu. Ve videu uvidíte zásadní chyby, které mohou začátečníci dělat a jak se jim vyvarovat.


Druhé video se už zaměřuje na základní způsoby použití akvarelu. Zrovna při tomhle videu mi došlo, že si můžu hrát i se sytostí barev a s  množstvím vody, kterou použiju.



V dalším videu jsou ukázány další zajímavé techniky využití akvarelových barev.


Pro někoho může být zajímavé, že se akvarelové barvy neprodávají jen v těch mističkách, na které jsme asi všichni zvyklí. Najít tyto barvy můžeme i v jiných variantách. Prodávají se i v pastelkách a tubičkách. Jejich využití je pak čistě na vás a vaší kreativitě.

Pastelky jsem vždycky používala tak, že jsem si jimi nakreslila a vybarvila obrázek, který jsem pak vodou rozetřela. Nedávno jsem ale na youtube narazila na způsob využití pastelek, který by mě snad ani nenapadl, i když... způsob jejich použití je to taky.


Co se akvarelových tubiček týče, když jsem je poprvé dostala do ruky, pracovala jsem s nimi podobně, jako bych pracovala s temperovými barvami. Tohle video mi ale ukázalo, jak je lze využít jinak (a to hlavně šetrněji k samotným barvám). Ve skutečnosti se totiž dají používat stejně, jako barvy v mističkách nebo samotné pastelky v předešlém videu.

 
Co se všech technik a způsobů použití týče, nejvíc z toho všeho mi dala právě videa. Díky nim jsem zjistila co a jak použít, dala mi úplně první základy k práci s akvarelem, takže teď vím, jak začít a jak s ním pracovat. Ovšem, používání akvarelových barev je čistě na každém z nás. Nebojme se experimentovat a hledat si vlastní cestu touhle nádhernou technikou. 
 

Mohlo by se ti líbit

4 komentářů

  1. Jednou jsem to zkoušela, ale zjistila jsem, že mi to nejde a strašně u toho zuřím :D každopádně ty finální malby se mi líbí, jen když to namaluje někdo jinej :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, taky jsem u toho dost zuřila. Naštěstí se to prolomilo, takže to teď jakž takž jde. :D

      Vymazat
  2. To je úžasný článek! Náhodou jsi mi ho naservírovala přímo pod nos, když se chystám na podobný obrázek...
    ...teda, mám jen vodovky. S tím asi úplně akvarelového efektu nedosáhnu, ale podobné by to mohlo být, což? :D
    Určitě se zase vrátím prohlédnout si všechna ta videa těsně než se vrhnu na to své chystané dílo, díky za jejich shrnutí!
    A budu se těšit na tvé kresby (resp. malby), do kterých se už určitě taky s chutí pouštíš... ;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle technika je u všech vodových barev hrozně podobná. Vodovky udělají určitě dost podobný efekt, jako akvarel. ;) Brzy si chci vyzkoušet a srovnat právě jak se maluje vodovkami, akvarelem nebo anilinkami... nikdy jsem to nezkoušela a tak mě zajímá, jak co funguje. :)

      Vymazat

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři