Kresba vlastní ruky

října 07, 2018


Realistická kresba není vůbec jednoduchá... hlavně, když přijde na lidské tělo.

Vždycky jsem to věděla a nikdy jsem se do kresby lidského těla dvakrát nehrnula. Nejde mi to... nikdy nešlo. A představa, že mi má ve škole přibýt předmět figurální kresby pro mě byla noční můrou. Ale ona nemusela.

Na první hodině jsem se klepala a nervovala myšlenkami o tom, jak mi to asi půjde. Když nám ale učitel řekl, že kresba figury se dá naučit, moje nervy mírně odstoupily. Vrátily se mi až ve chvíli, kdy jsem seděla naproti sádrové bustě (položené na dvou krabicích, no... krásné zátiší). První tahy byly náročné (kostka nebyla kostka, rovná čára byla vlnkou,...), ale pak to najednou nějak odplavalo pryč... Na konci hodiny jsme práce srovnali vedle sebe na zem a porovnali je. Řekli jsme si, co je kde špatně a proč. Po hodině jsem odešla nadšená, plná chuti do kreslení. 

Hned, co jsem dorazila domů, jsem začala pracovat na domácím úkolu, kterým byla kresba naší ruky nad kterou jsem strávila poměrně dost času, ale vyplatilo se to. Naučila jsem se, že klíčem k úspěchu zvládnutí figurální kresby je pořádně se dívat. Sledovat víc objekt, který kreslíme než papír na který realitu "přenášíme". S výsledkem jsem spokojená. Ruka mi připomíná, že naučit se kreslit realisticky opravdu není nemožné.

Zkoušeli jste někdy kreslit člověka? 

Mohlo by se ti líbit

20 komentářů

  1. To je stejně pěkné... mně kreslení nikdy nešlo, a když už šlo, tak podle předlohy.. třeba předlohy od Josefa Lady, ty my šly a bavilo mě to... ale lidské tělo? nikdy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postupně zjišťuju, že se nakonec dá realistická kresba opravdu naučit. Záleží pak akorát, jestli umělcovy obrazy ve finále zaujmou či ne. :)

      Vymazat
  2. Máš můj obdiv, toto bych nikdy nezvládla, krása!

    OdpovědětVymazat
  3. Upřímně já tedy obdivuji každého, kdo umí takto krásně malovat! Mně to nejde, ale po tají o tom vždycky sním, že se to nějak naučím a nebo se přihlásím do nějakého kurzu a doufám, že tam bude nějaký super učitel, co mi také řekne, že e to dá naučit a potom to zvládnu :))

    Malá Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kurz je možná dobrý začátek (otázkou je, jestli by tě namotivoval nebo naopak demotivoval). každopádně bych se určitě nebála to zkoušet... znám spoustu lidí, kteří se učí kreslit sami a za pomoci nějaké literatury a vlastního citu se opravdu výrazně posouvají :).

      Vymazat
  4. Obdivuji tě! Já kreslení dlouhou dobu hodně milovala a chodila jsem do umělecké školy, ale jen jako koníček:) A vím, že lidské tělo je opravdu oříšek a tobě se moc pěkně povedla ručička!:) Hodně obdivuji lidi, co umí kreslit, miluji kreslení, jen se k němu už nemám čas dostat:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milá slova, tak, snad se najde nějaký kus volného času... (Kdybych to nestudovala, pravděpodobně bych ten volný čas také neměla :/)

      Vymazat
  5. Když jsem se hlásila na pajdák na specku s výtvarkou a k přijímacím zkouškám bylo povinností donést porfolio a navíc umět nakreslit bustu, oslovila jsem učitelku z našeho Gymnázia a začala k ní docházet do hodit výtvarky. Z prvu po mě chtěla různé kostky a krabičku od zápalek, no nešlo, ale nakonec ano a poté před bustou ruku, nezvládala jsem ji absolutně nakreslit, dokonce můj obrázek ruky ze 3 třídy mi schválila, že je lepší než cokoliv jsem nakreslila teď (ve 3. třídě jsem kreslila často a měla jsem talent, který postupně mizel s tím, že jsem se umění přestala věnovat). No nakonec jsem busty zvládala a dopadla i celkem dobře na zkouškách, i když mě nevzali. :) Ruka je pro mě dodnes nemožná, tím, že se tomu moc nevěnuji :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ono se to jednou určitě poddá. Chce to jen čas a trochu logiky. :)

      Vymazat
  6. Super, ja osobne kresliť neviem takže máš môj obdiv.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  7. Dříve jsem chodila do umělecké školy, takže tam jsme člověka a tělo kreslili pořád a taky mi to nikdy nějak extra nešlo :D Mám radši abstraktní umění :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherná kresba! Mě tohle nikdy moc nešlo, spíše jsem ráda kreslila věci, co vidím okolo mě než osoby či části těla:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, zrovna zkouším lidskou nohu... jsem totálně v koncích :D

      Vymazat
  9. tak toto je úžasné, ja kresliť bohužiaľ neviem :/

    OdpovědětVymazat
  10. Je to jedna z nejtěžších disciplín ve výtvarném umění. Zrovna se učím stavbu celého člověka podle J.Zrzavého + metody, které nás učí na vysoké. Je to těžká cesta, ale přesto magická. Jde o to poznání...a pak, když se nám v sobě "něco" povede zlomit, můžeme vytvořit vlastní vesmír. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři