Jak na realistickou kresbu?

prosince 03, 2018


Jak se uvolnit při kresbě? Co pomůže při začátcích se zachycením reality?



Nejsem učitel ani nekreslím kdo ví jak dobře, ale učím se to. Učím se zachycovat realitu do kusu papíru za pomocí jakéhokoliv grafitu. A přišlo mi zajímavé, podívat se na realistickou kresbu očima studenta, který se podělí o nějaké fígle, které mu při začátcích pomáhají.

1. Poměřovat
Říkají to všichni profesoři, co se kresbou zabývají. Pro nás nezkušené je to otrava a práce navíc, ale bez toho se bohužel neobejdeme. Mně osobně chvíli trvalo, než jsem si zvykla proporce lidského těla poměřovat. Mnohokrát jsem na to zapomínala, kolikrát se mi do toho nechtělo a taky mi ta práce šla hůř. Teď jsem schopná jen díky poměřování naskicovat předměty mnohem rychleji než kdybych je tupě "opisovala".

2. Odstupování
Další velmi důležitá pomůcka díky které je možné se v kresbě rychleji zdokonalit. Odstupování bývá stejná otrava jako měření, ale zvlášť při kresbě na stojanu jde jen o malý krůček a pár vteřin, které věnujeme poměřování reality s kresbou. Často si díky odstupu všímám nedokonalostí, které zblízka nevidím (hlavně, když jde o rovné čáry).

3. Přenášení úhlů
Výborná pomůcka hlavně co se  týče perspektivy. Pokud si nejste příliš jistí tím, jak moc zkosený je nějaký úhel, prostě jej pomocí tužky či špejle přeneste na papír. Tužku si otočte do takového úhlu, který v realitě vidíte, tento úhel držte a poměřte si ho s úhlem, který máte na papíře. Touhle fintou lze docela jednoduše naskicovat perspektivně náročné zátiší. :)

4. Tvořte obraz jako celek
Když začneme kreslit hned od začátku detail nohy a stejně budeme pokračovat dál, nejspíš se nám stane, že se nám postava nevejde na papír. Co potom? Vygumovat to?
Proto je důležité začínat od co možná nejmenších detailů, které postupně prohlubujeme. Nemůže se tak stát, že by se kresba na formát nevešla nebo že by se postava "zdeformovala".

5. Čas
Fíglů na to, jak zvládnout realistickou kresbu může být milióny, ale nakonec stejně jen záleží na tom, kolik dal kresbě člověk času. Nic nejde hned, ale dá se to naučit. Záleží jen na vlastním přístupu, na času, který kresbě věnujeme a na soustředěnosti. Nic není nemožné, jen tomu musíme něco dát. :)


Máte nějaké osvědčené fígle vy?

Mohlo by se ti líbit

12 komentářů

  1. Kdysi jsem kreslila ráda, ale časem mě to přešlo, protože většinou to trvá nekolik hodin nebo snad i dnů. :) takže žádné figle nemám ale kamarádka kreslí ráda a vim, ze nejake figle mela. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, třeba se k tomu někdy zase vrátíš ;)

      Vymazat
  2. Vždycky jsem chtěla umět kreslit, hlavně portréty, ale bohužel mi tento dar nebyl dán :D Obdivuju všechny, co tohle dokáží :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně věřím, že nakreslit portréty zvládne každý. Stačí tomu věnovat jen dostatek času a úsilí, takže nic není ztraceno... :)

      Vymazat
  3. Mně nikdy živá stvoření kreslit nešla :D Měla jsem radši kreslení věcí. Každopádně tohle jsou super tipy :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem to tak dlouho měla, ale teď jsem lidským stvořením nějak propadla :D

      Vymazat
  4. Miluji kreslení i malování a je to super, moc pěkný článek, určitě hodně lidem pomůže :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chuť je do tvorby potřeba. Jsem ráda, že tě to baví. :)

      Vymazat
  5. Ja se teď ke kreslení vrátila a tyhle typy se mi budou rozhodne hodit! Jsem neskutečně nervní, když se mi to nelíbí ale musím se naučit být trpeliva, tak děkuji:)

    OdpovědětVymazat
  6. Já a kreslení? Hrůzaaa :D antitalent, ale obdivuju všechny kdo umí fakt krásně kreslit:))

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám největší problém s tím poměřováním, taky se na to většinou vykašlu, i když ne vždycky se to podle oka podaří. :D V trpělivosti je krása, jenže já s trpělivostí strašně bojuju. :D Jinak se všemi fígly souhlasím, je lepší se jich držet.

    OdpovědětVymazat
  8. já si myslím že on je hlavní nakonec ten čas. protože jsou tam vidět ty pokroky a člověk na to většinou přijde právě díky času sám. ale tohle jsou dobrý tipy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každou zpětnou vazbu, moc si jí vážím.

Nejčtenější

Nepřehlédni

Brýle HÄMÄHÄKKI

Čtenáři